36101383 - 026

امروزه در صنعت دیتیلینگ خودرو یکی از سرویس های پرطرفدار، اجرای پوشش سرامیک روی بدنه خودرو بوده و بسیاری از دیتیلینگ کاران برای آموزش و کسب مهارت در زمینه اجرای نانو سرامیک کوشا هستند. با توجه به تنوع برندهای موجود در بازار و همچنین تنوع کیفیت و میزان سختی و براقیت انواع نانو سرامیک، هزینه اجرای سرامیک نیز متفاوت می باشد. همانطور که در مطالب قبلی در مورد پوشش نانو سرامیک بدنه توضیحاتی ارایه شد، اجرای سرامیک به سه مرحله اصلی تقسیم میشود. در صورت تمایل به مطالعه بیشتر بلاگ دیتیلینگ خودرو چیست را مطالعه نمایید.

مرحله نخست ایجاد سطحی مطلوب و عاری از خط و خش و زیر سازی می باشد و مرحله دوم اعمال مواد نانو سرامیک روی بدنه و پخش مواد و پاک نمودن آن از روی بدنه بوده و در نهایت مرحله آخر یعنی روش نگهداری بعد از اجرای سرامیک بدنه خواهد بود. در این بحث به نکاتی در مورد چگونه نگهداری خودرو بعد از اجرای سرامیک اشاره می شود که برای بالا بردن طول عمر این محصول بسیار لازم بوده و همچنین به معرفی برخی مواد حرفه ای در زمینه دیتیلینگ خودرو پرداخته خواهد شد.

پوشش نانو سرامیک بدنه ماده ای پلیمری است که با تکنولوژی نانو تولید شده و به عنوان لایه ای محافظ و براق کننده با ماندگاری بالا مورد استفاده در صنعت دیتیلینگ قرار می گیرد. نوع زیر سازی و روش اجرای سرامیک بدنه مطمئنا در کیفیت نهایی اهمیت بسیار دارد ولی علاوه بر تعهدات مجری سرامیک، مالک خودرو نیز باید در نگهداری خودرو پس از اجرای سرامیک بدنه کوشا و آگاه باشد تا آسیب به آن نرساند.

بستگی به نوع سرامیک مورد استفاده دیتیلینگ کار، مدت زمان لازم برای تکمیل پیوند مولکولی پلیمری بعد از اجرای سرامیک بسیار مهم خواهد بود. در برندهای استاندارد مدت زمان مراقبت اولیه پس از اجرای نانو سرامیک یک تا دو ساعت خواهد بود. در این زمان از خارج نمودن خودرو و قرار دادن آن در معرض گرد و غبار و یا بارندگی احتمالی جدا خوداری فرمایید. بازه زمانی مهم دیگر 24 ساعت اول بعد از اجرای سرامیک می باشد. در این زمان از انجام هر گونه تست آبگریزی و با اعمال ضربه به روی بدنه خوداری نموده و ترجیا سعی شود تا از تماس آب با سطح سرامیک شده جلوگیری بعمل آید.

درصورت انجام پوشش نانو سرامیک، از شستشوی خودرو تا 72 ساعت پس از اجرا خوداری نمایید، با توجه به تکمیل پیوند مولکولی نانو سرامیک امکان آب ریزش روی خودرو محیا می باشد ولی شستشوی همراه با مواد شوینده و اعمال نیروی فیزیکی مانند کشیدن دستمال یا حوله روی بدنه باعث تخریب سطح کار شده می شود.

در دستورالعمل بیشتر برندهای معتبر نانو سرامیک، کارواش خودرو در هفته اول را توصیعه نمی نمایند و ترجیحا با فشار آب نسبت به از بین بردن گرد و غبار و کثیفی سطحی اقدام شود. بطور کلی کارواش دستی یا سنتی و استفاده از مواد متداول در کارواش ها توصیه نمی شود زیرا برای اقتصادی بودن هزینه مواد و سرعت بخشیدن به شستشوی خودرو اغلب کارواش ها از مواد شوینده صنعتی با قدرت پاک کنندگی بالا و آسیب رسان به بدنه استفاده می نمایند.

برای جلوگیری از هر نوع آسیب به بدنه سرامیک شده، توصیه میشود از شامپو واکس شخصی در کارواشها استفاده نمایید. شامپو واکس از برندهایی مانند مفرا ایتالیا، وورث آلمان و سوناکس آلمان برای شستشوی بدنه بسیار توصیه می شود و همچنین دستمال میکروفایبر با الیاف نرم نیز باعث جلوگیری از ایجاد خط و خش روی بدنه می نماید. توجه داشته باشید حتما قبل از شستشوی، بدنه خودرو را با فشار آب از تمامی ذرات چسبیده و گرد و غبار پاک نمایید و سپس با ابر یا دستمال میکروفایبر نرم و شامپو نسبت به تمیز کردن بدنه اقدام نمایید، همچنین استفاده از چند دستمال مجزا برای رینگ و لاستیک و بدنه و سقف توصیه می گردد.

استفاده از شامپو واکس می تواند ایجاد براقیت بیشتری روبی نانو سرامیک داشته باشد و رنگ خودرو آسیب ندیده و کدر نمی شود، ولی برخی از محصولات بسیار حرفه ای مانند Reviata از لاین دیتیلینگ حرفه ای لابوکاسمتیکا ایتالیا علاوه بر ایجاد براقیت باعث افزایش آبگریزی بدنه خواهد شد و به تمدید تاثیر پوشش سرامیک نیز کمک می نماید.

یکی دیگر از راهای بسیار حرفه ای برای تمدید براقیت و آبگریزی پوشش سرامیک نیز استفاده از نانو کوتینگ لابوکاسمتیکا می باشد. این محصولات به نام تجاری CUPIDO و مکمل آن محصولی بنام Perfecta باعث ایجاد آبگریزی و براقیت با ماندگاری 5 تا 9 ماه می شود که برای تمدید تاثیر سرامیک بدنه قدیمی بسیار بصرفه و با کیفیت می باشند. شما میتوانید با مراجعه به لینک ایم محصولات فیلم دیتیلینگ خودرو و استفاده ازین دو محصول را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *