36101383 - 026

مزایای استفاده از برس در دیتیلینگ خودرو چیست؟ و در کجا میتوان از برس دیتیلینگ استفاده کرد؟

دیتیلینگ خودرو امروزه به عنوان هنری نو در بازار نظافت و نگهداری خودرو بیان میشود. این صنعت فارغ از بحث کارواش و صفرشویی خودرو به جزییات نظافت و نگهداری خودرو با دیدی وسیع و حرفه ای نگاه میکند و موارد بسیاری را در بر می گیرد. با توجه به افزایش نرخ خودرو و بالاتر رفتن هزینه برای داشتن خودرویی مناسب، مالکین خودرو به نگهداری آن اهمیت بیشتری نسبت به قبل میدهند.

موضوع بحث این بلاگ معرفی مزایای استفاده از برس های دیتیلینگ و کاربرد آنها در نظافت خودرو و حتی خارج از صنعت خودرو میباشد.

آسیب نرساندن به خودرو در حین نظافت و دیتیلینگ یکی از اصول اولیه این صنعت است. رفتار با قطعات حساس مانند داشبورد و داخل درب خودرو، بدنه و رینگ خودرو و حتی چرم صندلی برای یک دیتیلینگ حرفه ای اهمیت بسیاری دارد. برس دیتیلینگ و نظافت خودرو با سختی و سایز متفاوت برای کار در نقاط مختلف خودرو معرفی و بکار میرود. همچنین استفاده برس دیتیلینگ برای دسترسی بیشتر به نقاط کور داخل خودرو و حتی بدنه کار را برای کاربران آسانتر می نماید.

مزیت متفاوت بودن جنس این دسته از برسها مانند میزان سختی و حساسیت این محصولات به مواد شیمیایی میتواند در انتخاب این محصول اهمیت داشته باشد. همچنین سایز این برس ها میتواند برای استفاده در نقاط مختلف داخل و بدنه خودرو اهمیت داشته باشد.

بعنوان مثال برند Work Stuff که یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده برس دیتیلینگ از کشور لهستان میباشد. چهار سایز 16، 24، 30 و 40 میلی متر موجود است که سایز بیانگر قطر آن میباشد. سایز برس 16 میلی متر برای نظافت داخل خودرو و نقاطی با ظرافت زیاد مانند کناره کلید بالابر شیشه و یا دور ساعت یا نمایشگر سیستم صوتی می باشد.

برس سایز 24 میلی متر اصولا برای نظافت نقاط داخلی و خارجی با حساسیت کمتر استفاده میشود مانند دسته دنده و کنسول میان خودرو و یا لوگوی خودرو و شبکه جلو پنجره خودرو که نیاز به ظرافت دارد.

برس سایز 30 میلی متر یکی از پر کاربردترین سایزها می باشد. این سایز بیشتر برای سطوحی وسیعتر مانند درب خودرو و جلو داشبورد، داخل درب باک بنزین، کنسول و صندلی خودرو و همچنین شبکه رینگ های اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد.

برس سایز 40 میلی متر که قطورترین سایز است بیشتر برای نظافت خارج خودرو و نقاطی با وسعت بیشتر مانند رینگ خودرو، موتور خودرو، داخل و خارج اگزوز خودرو و کالیپر ترمز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با کارکرد برس های دیتیلینگ خودرو میتوانید به عکسهای فوق مراجعه نمایید.

و در آخر نوع برس و ضخامت آن مطرح می باشد. نرمی برس معیاری برای عدم آسیب رساندن به نقاط حساس خودرو در نظر گرفته میشود و طبیعتا در نقاطی با حساسیت کمتر مانند موتور و رینگ خودرو از برسهای ضخیم استفاده میشود. شایان ذکر است جنس برس و عدم حساسیت آن به مواد شوینده قوی نیز در انتخاب برس اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *